Et annerledes foreldremøte

Når det skulle avholdes foreldremøte for 2LGE onsdag 28. september valgte de en utradisjonell gjennomføringsmetode! Elevene skulle selv stå for opplegget.

De startet kvelden med å informere om timeplanen, årsplaner, fravær, og dokumentasjon.

Foreldrene ble så vist tilbake til skolebenken, og fikk være med på en "skoledag". Elevene drilla de gjennom fagene matematikk R1, Biologi 1, Kjemi 1, Produksjon og tjenesteyting, og til og med kroppsøvning!

På slutten av skoledagen fikk kvelds elever (altså foreldrene) utdelt vitnemål med fagkarakter, og ordens- og atferdskarakter.

Men det ble nok litt hardt for disse voksne, for det ble delt ut anmerkninger for både upassende ordbruk og forsentkomming til timen. 2 stykker ble til og med tatt for juks på vurdering!

Alt i alt ble det en vellykket kveld, som både var morsom og lærerik for alle som deltok.

Klikk for stort bilde